Wednesday 27 November 2013

Langkawi Satu Masa Lalu

Percutian ke Langkawi ni dah tak berapa nak ingat dah. Cuti-cuti Malaysia dengan familia. Bertolak malam dan sampai ke jeti Kuala Kedah dan tunggu pukul 6pagi baru kaunter tiket feri di buka. Pergi masa cuti sekolah makanya ramailah orang berduyun-duyun seperti Mega Sale gamaknya. Urusan kaunter feri selesai dan bergeraklah kemudian ke Tanah Langkawi. Feri ambil masa lebih kurang 40 minit untuk sampai ke Jeti Kuah, Langkawi. Sesampainya sana jangan risau dengan kereta sewa sebab bukan korang yang cari kereta, kereta tu sendiri yang akan cari korang ye. Maknanya ada la yang memanggil-manggil ambil servis kereta sewa dari pengusaha kereta sewa ni. Kalau tak ada yang melambai jalan lah sikit di kaunter-kaunter macam bas ekspress kat jeti tu dan sewalah kereta kat mana-mana pengusaha yang beroperasi kat situ.

Aku amik kereta Proton Iswara dengan sewa RM90 sehari. Bolehlah kan. Bukan nak pergi mana pun nak ambil kereta besar-besar, mahal-mahal. sewa untuk dua hari. Tapi itu harga tahun 2011 lah. Tahun 2013 ni tak tau la harga dia berapa. Silap-silap dah lupus kot.



Tak banyak tempat boleh cover. Tahu ajelah. Pergi dengan bonda memerlukan hampir setengah hari di pekan Kuah dengan coklat, window shoping pinggan mangkuk.

Antara tempat-tempat yang aku pergi Beras Terbakar, Makam Mahsuri, Kereta Kabel. Yang bestnya naik kereta kabel boleh nampak air terjun Telaga Tujuh dari atas. Syok woo. Lepas turun naik dari kereta kabel bolehlah naik ke Telaga Tujuh (kaki tu pastikan agak fit dan kuat). Nampak helang tapi tak sempat snap. Cenonet je nampak dalam gambar. Sedih!

Layan je lah gambar-gambar yang sedikit ini.











Selamat berjalan ke Langkawi!


No comments:

Post a Comment